1. Ceaiul verde are componente bioactive ce pot imbunatati sanatatea celui ce il beau
Ceaiul verde contine polifenoli si catehina, amandoi fiind antioxidanti puternici.
Unul dintre cele mai benefice componente ale ceaiului verde este un antioxidant cunoscut drept EGCG despre care s-a gasit ca trateaza numeroase boli si poate fi cheia pentru care ceaiul verde aduce atatea beneficii medicale.

   2. Ceaiul verde poate imbunatati functionarea creierului
Deoarece ceaiul verde contine cafeina, consumul sau poate imbunatati focalizarea si concentrarea. O cana de ceai verde nu contine la fel de multa cafeina decat cafeaua, insa face mai putin probabila aparitia palpitatiilor inimii. Cafeina blocheaza un neutrotransmitator numit adenosina ce sporeste emiterea de neurotransmitatori precum dopamina si noradrenalina. Poate de asemenea sa duca la imbunatatirea starilor, timpului de reactie si a memoriei.
Pe langa cafeina, ceaiul verde contine un aminoacid numit l-teanina ce e capabil sa traverseze bariera sange-creier pentru a afecta direct sistemul nervos central prin interactiunea cu insusi creierul. Poate mari activitarea neurotransmitatorului GABA care creste dopamina, serotonina si undele alpha ale creierului. Cafeina si l-teanina functioneaza astfel in consonanta, una sporind efectele celeilalte.

   3. Unii dintre antioxidantii din ceaiul verde pot scadea riscul aparitiei cancerului
Stresul oxidativ contribuie la dezvoltarea cancerului si consumul de mai multi oxidanti – pe care ceaiul verde ii contine din plin – este o metoda de a te proteja. Un studiu a aratat ca femeile care au baut cel mai mult ceai verde au avut un risc cu 22% mai mic de a avea cancer la san, cel mai comun tip de cancer la femei. Alt studiu a aratat ca barbatii care beau regulat ceai verde au un risc cu 48% mai mic de a dezvolta cancer la prostata, cel mai comun cancer la barbati. Un studiu aplicat pe 60.710 femei chineze a demonstrat ca cele ce beau ceai verde au un risc cu 57% mai mic de dezvoltare a cancerului colorectal.

   4. Ceaiul verde poate proteja creierul la batranete
Ceaiul verde poate imbunatati memoria pe termen scurt, dar mai important, poate ajuta la protectia creierului de boli neurodegenerative precum Alzheimer si Parkinson, cel mai adesea dezvoltate la batranete.
Studii au aratat ca substante precum catehinul din ceaiul verde au efecte protective asupra neuronilor, scazand riscul de aparitie a bolilor de mai sus.

ceai verde

 5. Ceaiul verde poate omori bacteriile
Catehinul poate face mai mult decat sa lupte impotriva bolilor, totusi. Unele studii au aratat ca acesta poate omori bacteriile si inhiba virusii ce rezulta in scaderea riscurilor de infectii.
Alte studii au aratat cum ceaiul verde combate halena, omorand bacteriile ce o cauzeaza.

   6. Ceaiul verde reduce riscul aparitiei boilor cardiovasculare
Bolile cardiovasculare, precum bolile de inima si atacurile de cord, raman cauzele principale de mortalitate in jurul lumii si ceaiul verde poate lucra impotriva factorilor principali care conduc la acestea.
Ceaiul verde scade drastic capacitatea antioxidanta a sangelui ce protejeaza particulele de colesterol LDL de la oxidare care e parte din procesul ce conduce la aparitia bolilor de inima. Consumatorii de ceai verde au un risc cu 28% mai mic de a avea o boala cardiovasculara.

7. Sporeste arderea grasimilor
Multe studii au aratat ca ceaiul verde sporeste arderea grasimior prin cresterea ratei metabolice, unul aratand ca cheltuiala energetica creste cu 4%.
Alt studiu a aratat ca la barbati oxidarea grasimilor creste cu 17%.

 8. Poate duce la longevitate
Alte studii au aratat cum ceaiul verde are un efect direct asupra riscului de moarte, pe langa cel al combaterii bolilor pe care le-am mentionat mai sus. Un studiu aplicat pe 40.530 de japonezi a aratat ca aceia ce au baut cel mai mult ceai verde(5 sau mai multe cani pe zi) au avut mult mai putine riscuri de moarte decat restul pe o perioada de 11 ani.
– Moarte din toate cauzele: 25% mai mic la femei, 12% mai scazut la barbati
– Moarte datorita bolilor cardiovasculare: 31% mai mic la femei, 22% mai scazut la barbati
– Moarte provocata de atac de cord: 42% mai mic la femei, 35% mai scazut la barbati
Alt studiu aplicat pe 14.001 batrani japonezi intre 65 si 84 de ani a concluzionat faptul ca cei ce au baut cel mai mult ceai verde in perioada de 6 ani a studiului aveau un risc cu 76% mai mic de a muri in acea perioada.

ceai verde in natura

 9. Poate scadea riscul dezvoltarii tipului doi de diabet
Studii au aratat ca ceaiul verde poate imbunatati precizia insulinei si reduce nivelul de zahar din sange.
Un studiu focalizat pe oameni de origine japoneza a gasit ca aceia ce consuma ceai verde au un risc cu 42% mai mic de a dezvolta tipul doi de diabet. Intr-o analiza compusa din sapte studii diferite ce au implicat 286.701 oameni, aceia ce au baut ceai verde regulat au avut un risc cu 18% mai mic de a deveni diabetici.

 10. Poate ajuta la cresterea ritmului metabolic
Precum am spus mai sus, ceaiul verde poate imbunatati ritmul metabolic ce rezulta in augmentarea capacitatii de a arde grasimile mai eficient. Alte studii au aratat ca ceaiul verde poate duce la scaderea in greutate, mai ales in zona abdominala, ce este cea mai nesanatoasa tipologie de grasime si cea mai greu de pierdut.
Intr-un stiudiu pe 240 de barbati de-a lungul a 12 saptamani, grupul care consuma ceai verde regulat au aratat o scadere in procentajul grasimii corporale, a circumferintei taliei, grasimilor abdominale si greutatii corpului.

Lasă un răspuns