Cand am inceput sa practic yoga, am fost surprinsa cat de natural si usor a fost sa meditez pronuntand mantra Aum. Am vazut in multe filme si am auzit mantra pronuntata in multe practici religioase, dar nu am inceput sa fac asta adia cand am ajuns la cursul de yoga. Este o mantra care, fara indoiala, are o vibratie foarte intalta a carei efecte le simti imediat. Sunt numeroase beneficii mentale, fizice si spirituale ale meditatiei cu a ceastra mantra si chiar cateva studii stiintifice.

Dupa textele vedice, sunetele normale cum sunt cele de valuri, vantul care imprastie frunze si altele, se intampla atunci cand moleculele de aer formeaza valuri care le lovesc unele de altele. Iar momentul in care se lovesc este perceput cu un anumit sunet. Cu toate astea, sunetul mantrei Aum este de sine statator, este perceput ca fiind sunetul universului, sunetul care a pus totul in miscare. Este sunetul care reprezinta contiinta.

In sanskrita mantra este scrisa sub forma de „om”, dar se pronunta Aum. Si se spune ca reprezinta cele trei diviziuni ale timpului – starea de trezire, starea de visare si somnul profund. Aum reprezinta si divinitatea, sursa creatiei si constiinta universala. Prin pronuntarea mantrei, participantii pot sa cultive energia care urca prin fiecare chakra.

In textele de yoga, Hinduism si Buddhism, Aum este mantra celui de-al treilea ochi sau Ajna Chakra. Iar pronuntarea mantrei ajuta la purificare si activarea acestui centru energetic. Dar mantra Aum ajuta si la activarea celei de-a sapta chakra, reprezentand conexiunea cu sursa.

6 beneficii pe care le vei observa in meditatiile cu mantra Aum:

Reduce stresul

Un studiu publicat in Jurnalul international de yoga arata ca pronuntarea mantrei reduce activitatea in sistemul limbic care este partea creierului asociata cu stresul, emotiile si cu motivatia. Monitorizand activitatea cerebrala in timpul unei meditatii cu mantra Aum, s-a observat ca aceasta are un efect foarte relaxant la nivelul creierului , asadar ca resuce stresul. Un alt studiu a descoperit ca acest tip de meditatie ajuta si la tratarea depresiei.

Concentrare mai buna

Daca esti familiar cu meditatia, sigur iti dai seama cat de mult poate mantra Aum sa imbunatateasca concentrarea. In Yoga Sutra care vorbeste despre cele 8 brate ale yogai, cel de-al saselea este Dharana sau concentrarea. Practicand concentrarea, in timpul meditatie poti sa rostesti mantre, mai ales Aum, pentru a avea un focus si mai bun. In acest context, inseamna ca yoghinul este cu adevarat prezent si poate sa astfel sa incetinesca mintea pentru a o concentre pe subiectul meditatiei.

Echilibru emotional

Daca te simti putin trist, o meditatie cu mantra Aum te va ajuta sa te conectezi cu sufletul tau si cu echilibrul emotional. Vei observa ca imediat ce incepi sa pronunti mantra, mintea se va linisti. Asta este pentru ca te concentrezi pe un singur lucru: vibratiile pe care sunetul Aum le produce. Avand rezonanta tuturor lucrurilor din natura, asta iti da voie sa te conectezi si mai mult in profunzime.

Sanatate mai buna a inimii

In trecut, meditatia a dovedit ca poate sa ajute si in privinta sanatatii inimii. Un studiu din 2006 a observat efectele meditatiei cu mantra si a concluzionat ca ajuta mult in privinta presiunii vasculare si a sistemului cardiac, scazand sansele de boli de inima.

Gandire mai rapida

In 2010 a fost condus un studiu despre efectele mantrei Aum in privinta gandirii. Cercatatorii au descoperit ca rostirea mantrei rezulta intr-o combinatie de gandire mai rapida si de relaxare psihologica. Ceea ce are sens avand in vedere ca acest tip de meditatie ajuta mult concentrarea.

Alunga negativismul

Rostirea mantrei Aum creaza o vibratie pozitiva in corp, vibratie care poate sa atraga mai mult pozitivism si in viata ta. Meditatia cu mantra te sa te concentrezi pe al treilea ochi si sa privesti in interior, linistind mintea. Daca esti intr-o perioada in care esti negativ sau ai mintea prea agitata, insearca sa rostesti Aum de cateva ori si vei observa imediat efectele.

Concluzie

Nu exista metoda buna sau rea cand vine vorba de a rosti mantre – cu totii putem sa o facem si fiecare dintre noi va suna putin diferit. Poti sa o faci oriunde – eu uneori o fac in gand in timp ce merg pe strada, dar mai ales dupa practica yoga. Ma ajuta sa imi calmez mintea si sa privesc in interior.

Cu acestea spus, iesi din zona de confort si incearca sa meditezi pronuntand mantre. 🙂

Lasă un răspuns