Tu cum iti incepi dimineata de obicei? Daca esti ca multi dintre noi, asta inseamna ca alarma suna din 5 in 5 minute inainte de a te ridica din pat.

Dar poate exista si o cale mai buna.

In loc sa urasti faptul ca incepe o noua zi, cum ar fi sa o intampinam cu apreciere si bucurie? Cum ar fi daca ne-am propune folosim noua zi cand de bine putem?

Ai obtine mai mult? Ai fi mai binevoitor si mai plin de compasiune cu ceilalti?

Dupa spusele lui Dalai Lama, chiar asa s-ar intampla.

Iata ce cum recomanda Dalai Lama sa iti incepi dimineata.

„In fiecare dimineata, gandeste-te in timp ce te trezesti : Astazi sunt norocos ca sunt in viata, am o viata pretioasa si nu o voi risipi. Imi voi folosi toate energiile pentru a creste, pentru ca inima mea sa ajunga si la ceilalti, pentru a atinge iluminarea cu scopul de a ajuta toate celelalte fiinte. Voia avea doar ganduri bune despre ceilalti, nu voi fi nervos sau ma voi gandi negativ despre cei din jurul meu. Voi incerca sa ii ajut de ceilalti cat de mult pot.” – Dalai Lama

Nu stiu ce parere ai tu, dar asta suna ca un mod minunat de a-ti incepe ziua.

Iar daca folosesti acest tipar de gandire, poate sa iti folosesca si la meditatie. Aici sunt 6 pasi care te vor ajuta sa iti cultivezi in fiecare dimineata o atitudine pozitiva ca a lui Dalai Lama.

O practica de meditatie care te va ajuta sa renunti la negativitate

  1. Gaseste o pozitie confortabila. Poti sa te asezi pe un scaun, pe o perna sau sa te intinzi.
  2. Constientizeaza si relazeaza-ti corpul. Incearca sa iti simti corpul si sa lasi de-o parte orice tensiune pe care ai putea sa o simti. Respira si relaxeaza-te.
  3. Focalizeaza-te pe respiratie. Simte ritmul natural al respiratiei tale – inspira, expira. Nu trebuie sa schimbi nimic la respiratie, doar trebuie sa fie ritmul ei natural.
  4. Fi bland cu mintea ta. Da, ai ganduri si mintea s-ar putea mearga in continuare. Este natural si se intampla oricui. Doar accepta asta si adu-ti atentia asupra respiratiei.
  5. Stai pentru 5 sau 7 minute. Doar atat trebuie sa faci. Doar stai si fi atent la respiratie.
  6. Constientizeaza ce simti inainte sa te opresti. Dupa aceste minute, fii din nou atent la ceea ce simti , relaxeaza orice tensiune ramasa in timp ce respiri adand pentru ultima oara, inainte de a te ridica.

Lasă un răspuns