Intrebare: In ce masura sau in ce fel intrepatrunzi cele doua cai, tantrica si ascetica, astfel incat sa fii echilibrat si sa ajungi pana la capat?

Raspunsul: Ma bucur ca ai pus intrebarea asta, pentru ca de fapt cele doua cai se intrepatrund. Si explicam asta cu alta ocazie,ca pe caile ascetice se ajunge destul de curand la incercari de natura tantrica. De exemplu, foarte putini stiu ca in acele carti scrise special pentru Sfintii desertului sunt incluse tehnici speciale de alungare a duhurilor rele, dar daca le cititi mai cu atentie veti vedea ca unele dintre aceste duhuri rele sunt vedenii, viziuni cu femei deosebit de frumoase si extrem de atragatoare. Sunt de fapt entitati feminine, foarte sexuale, din astral care sunt atrase de energia ascetica, masculina a unui ascet.

El poate ca se sufoca in izolare si mananca doar paine si apa, dar corpul lui astral devine foarte puternic si el devine curand constient de lumea astrala, unde se trezeste imediat inconjurat de femei, de fiinte feminine extrem de frumoase, carora ar trebui sa le reziste si sa transceanda acel plan, altfel evident ramane doar la nivel astral. Si atunci el se confrunta cu o incercare mai degraba tantrica. Si, cum sa spun, poate sa existe si posibilitatea ca una din acele entitati sa fie o zeita, o entitate superioara care vrea sa fuzioneze intr-o anumita forma, am spune noi sexuala, dar o sexualitate la nivel foarte profund, subtil si rafinat, care sa ii dea acelui calugar o stare de implinire si care l-ar ghida pe urma mai departe in planurile superioare.

La fel, pe calea tantrica, asceza este inclusa. Pentru ca, de exemplu, cand se simte efectiv o placere foarte mare, in acelasi timp trebuie sa poti sa ii rezisti. Atunci este un fel de asceza crancena chiar in mijlocul tentatiei.

Evident ca cele doua cai se intrepatrund. Dar totusi exista diferente de nuanta. De exemplu exista droguri foarte puternice care creeaza stari de placere in astral, dar distrug celula nervoasa. Efectiv o ataca chimic. Ele actioneaza exact ca atunci cand cineva v-ar taia degetele de la maini, de la picioare si pe urma ati fi ciuntiti. La fel aceste droguri te lasa infirm pe viata, creierul tau nu mai este acelasi. In primul rand pierzi viteza de reactie. Nu mai poti sa conduci la volan niciodata, raspunzi greu si asa mai departe. Toata viata cat vei mai trai reactiile tale vor fi incetinite ca la aceia care iau tranchilizante. Intelegeti?

Atunci aceste cai sunt periculoase. Dar de exemplu anumite placeri, cum ar fi: placerea de a manca, placerea de a face sex sau chiar si placerea de a bea, insa vinuri naturale, placerea de a respira anumite arome, de exemplu sunt anumite arome care creeaza stari beatifice daca esti suficient de sensibil. Toate acestea sunt permise insa nu trebuie sa dezvolti o dependenta fata de ele. Adica sa le folosesti o vreme, sa le asimilezi energia si puterea si dupa aceea sa mergi mai departe.

O sa va dau un principiu foarte simplu si logic daca va ganditi un pic. Acest principiu il invata si pe tantric si pe ascet deopotriva cum sa abordeze ispitele sau tentatiile. Pentru ca orice ispita sau tentatie are o parte atragatoare, care poate sa fie nu doar placuta ci chiar si implinitoare la un moment dat.  Atunci se pune problema de a te folosi de ea, de a asimila forta si puterea, dar a nu ramane dependent mai departe. E o intrebare retorica, pe care trebuie sa ti-o pui in legatura cu fiecare ispita sau tentatie: oare ce avantaj ar rezulta daca nu voi satisface aceasta dorinta?

Raspunsul vi-l spune tot un principiu: dobandim intotdeauna puterea ispitei la care invatam sa rezistam. Deci daca avem o ispita slaba si ii rezistam, dobandim o putere slaba. Avem o ispita medie si ii rezistam, avem o putere de stapanire medie. Avem o ispita puternica si ii rezistam, atunci avem o putere mare. Practic, noi ne putem hrani din puterea fiecarei ispite in parte. Si atunci daca rezistam la o gama completa de ispite atunci avem o putere completa. Acesta este avantajul ca sa zic asa.

Sunt cativa pasi de fapt: in primul rand percepi atractia acelei tentatii, pentru ca poti nici sa nu o  percepi, de exemplu. Pe urma i te abandonezi, dar lucid, atent si constient, consacrat mai ales, adica spiritual, avand in vedere ce vrei tu la final. Pe urma, cum sa spun, o lasi sa te imbratiseze dar o imbratisezi si tu pe ea. O atragi spre tine, o asimilezi in structura ta pentru totdeauna si dupa aceea inveti sa ii rezisti. Dar de fapt ii rezisti pentru ca ai asimilat-o in tine si o iei cu tine pentru totdeauna.

Astfel incat daca ati trecut prin toate aceste procese puteti face o retragere, si atentie: acestea sunt adevaratele retrageri. Retragerile in care te duci cu sufletul plin. Momentul in care te retragi in glorie si nu lovit de soarta. Pentru ca de fapt intr-o astfel de retragere te poti interioriza. Si este o interiorizare foarte profunda. De exemplu: cand stai singur, intr-o incapere intunecoasa timp de cateva zile, amintirile devin extrem de vii si nu mai sunt doar amintiri. Ele redevin experiente intense si vii pe care ajungi sa le traiesti in clipa momentului prezent. Poti avea o surpriza extraordinara: sa retraiesti experienta primului sarut, care oricum, te-a tulburat si poate n-ai dormit trei nopti dupa aceea. Dar cand o retraiesti de data asta atent, lucid, constient, cu energii mult mai mari, cu energia Kundalini trezita, intr-o stare de interiorizare, s-ar putea sa constati ca desi persoana care ti-a provocat acea placere nu mai este langa tine, tu simti sarutul ala de 10 ori mai puternic.

 

Lasă un răspuns