Oamenii de stiinta au descoperit ca exercitiile fizice nu sunt bune doar pentru inima, ele pot sa te faca si mai inteligent, adica sa fii mai bun la ceea ce faci. 

De asemenea, ele dau rezultate rapide in stimularea sistemului nervos central. Aceasta fiind una dintre metodele de a functiona la o capacitate mai mare intr-o perioada scurta de timp. Doctorul John Tatey, prefesor de phihiatrie la Universitatea Medicala Harvard spune „Imi place sa spun ca exercitiile fizice sunt ca si cum ai lua suplimente pentru tot sistemul nervos la momentul potrivit. Iti schimba starea de spirit, vitalitatea si iti te face sa te simti bine.”

Stiinta medicala a ajuns la concluzia ca si 30 de minute de exercitii moderate pe zi sunt suficiente pentru „antrenarea creierului” la adulti. Iar daca vrei sa valorifici celelalte beneficii ale miscarii, atunci cu cat mai multa faci, cu atat mai bine! Daca ai nevoie de motivatie ca sa incepi, poate te ajuta sa te contrentrezi pe claritatea mintii pe care o vei avea dupa exercitii.

Uite cateva moduri prin care exercitiile te vor face mai inteligent:

Stiinta conexiunii dintre minte si corp este de ultima ora. Poate ca grecii antici au descoperit inainte aceasta conexiune, dar in prezent stim ca aerobicul nu doar pompeaza mai mult sange in muschi ci iti si ajuta inima sa trimita mai mult sange in corp si mai ales in creier. Mai mult sange inseamna mai mult oxigen si mai mult oxigen inseamna un creier mai sanatos. Celulele neuronale mai bine hranite aduc o cognitie mai buna care fluidifica si amplifica procesul mental.

Endorfinele produse de miscarea fizica imbunatateste si concentrarea, care te ajuta sa nu mai fi distras si sa iti setezi usor prioritatile. Cand esti mai putin impulsiv iti ascute atentia ceea ce iti clarifica memoria. Iar o memorie mai buna si mai clara iti face gandirea precisa, fiindu-ti mai usor sa te folosesti de cele mai importante abilitati. „Nivele mai intalte de gandire productiva” necesita multa energie, mai ales cand e vorba de creativitate. Reala creativitate seamana mai mult cu salt. Ea nu apare din neant. E nevoie de munca si trebuie mentinuta de enduranta mentala cat si fizica. Mai multe studii arata e mai usor sa iti folosesti ambele emisfere cerebrale atunci cand creierul este bine hranit, fapt ce duce la o gandire echilibrata.

Uneori cu totii avem nevoie de stimulante ca sa fim productivi si ,pe langa beneficiile fizice ale miscarii pe care le acumulam cu timpul, „rasplata mentala este imediata”. 10 minute de exercitii riguroase pot sa fie mecanism de declansare pentru hormonii fericirii care ne calmeaza, ne fac sa gandim mai clar si ducem la bun sfarsit activitati.

Daca faci exercitii fizice azi, creierul tau te va recompensa tot azi.

Si daca stii care e cea mai rabida solutie si nu ai rabdare atunci nu mai sta pe gnaduri si incepe chiar acum!

Experimentele arata ca majoritatea copiilor sunt foarte creativi inainte de a incepe scoala, adica folosesc mai mult emisfera dreapta a creierului. Pentru ca sistemul educational pune mai multa valoare pe emisfera stanga, adica gandirea exacta, matematica, logica decat pe desen, folosirea imaginatiei, numai 10% dintre acesti copii raman „foarte creativi” la varsta de 7 ani. Pana cand acestia devin adulti, cei foarte creativi raman doar 2% din populatie. Noile studii arata ca exercitiile constante stimuleaza intregul creier care iti va da acces la mai multe abilitati. Si pentru ca cei mai multi dintre noi nu suntem asa de creativi pe cat am vrea sa fim, un ajutor in plus din cand in cand poate sa fie foarte valoros!

Ce ziceti, incepem sa facem mai multa miscare? 

Lasă un răspuns