Frica. Anxietate. Depresie. Furie. Confuzie.

Emotiile de mai sus sunt dintre cele mai puternice si pot sa iti distorsioneze perceptia atunci cand le lasam sa preia carma. Chiar si modul in care vorbim despre ele arata cat de mult ne schimba si modul in care vedem lucrurile:

„Am cazut in depresie.”, „Eram rosu de furie.”,”Am avut un atac de panica.”

Cand emotiile ies de sub control, ne incetoseaza privirea si fac totul sa devina mai dificil, aproape imposibil, mai ales daca trebuie sa luam decizii. De exemplu, daca te intrebi ce directie sa urmezi in viata, dar te simti trist pentru contitia ta actuala, cum ai putea sa afli raspunsul? Ori daca esti in mijlocul unei certi, cum poti sa gasesti calea de mijloc?

Pentru a dobandi o viziune mai clara trebuie sa putem sa vedem lucrurile fara sa fim dezorientati de emotii.

Chiar si sentimente precum dragostea sau bucuria ne pot dezechilibra judecata. De cate ori nu te-ai simtit foarte fericit si ar sarit cu capul inainte intr-o situatie care nu s-a sfarsit tocmai bine? Sau sa cumperi din impuls lucuri pe care le-ai regretat mai tarziu? Sau sa ramai intr-o relatie toxica doar pentru ca ai crezut ca tineai prea mult la acea persoana?

Daca consideram emotiile precum infatuare, entuziasm ca fiind „varfuri”, in timp ce depresia, anxietatea si furia ca fiind „prapastii”, atunci trebuie sa tintim pentru echilibrul dintre cele doua. Aceea este stare perfecta in care putem sa luam decizii bune, cand avem mintea limpede. Atunci putem sa vedem si lucrurile pro si contra, putem sa ne folosim intuitia, sa vedem intreaga imagine si sa mergem inainte fara sa intampinam obstacole.

Focalizeaza-te pe altceva

Unul dintre modurile preferate de a imi echilibra emotiile este prin meditatie. Am observat ca atunci cand ma concentrez pe respiratie pentru cateva minute, pot sa ajung usor la echilibru emotional. Dar cu cat emotia e mai puternica, cu atat dureaza mai mult timp.

Daca vrei sa afli mai mult despre meditatie, citeste urmatorul articol: Meditatia pentru oamenii care nu mediteaza 

Vorbeste cu o persoana in care ai incredere

O alta cale de a reveni la echilibru emotional este sa vorbesti cu o persoana in care ai incredere sau cu cineva impartial. Daca ai pe cineva caruia/careia sa poti sa te destainui fara sa iti fie teama ca esti judecat si care poate sa iti dea sfaturi, nu sta pe ganduri si fa-o.

Prietenii pot sa ne ajute foarte mult sa ne gasim echilibrul emotional. Dar atentie, nu te sfatuiesc sa vorbesti cu cineva care sa iti hranesca emotiile puternice. Ideea este sa treci peste aceste emotii si sa gasesti claritatea, calmul si echilibrul, nu sa amplifici si sa distorsionezi mai mult decat se intampla deja.

Pune-ti creativitatea in miscare

Tranforma tot ce simti in arta. Canalizeaza furia, entuziasmul, tristetea sau infatuarea in ceva creativ. Picteaza, deseneaza, scrie p povestea sau o poezie, canta, danseaza. Cu totii suntem artisti.

Nu trebuie sa arati ceea ce ai ai creat din emotiile tale. Idea este doar sa me exteriorizezi.

Nu esti singur

Uneori sa stii ca nu esti singurul care simte asa poate sa faca o mare diferenta. Ca oameni, suntem nascuti cu o gama foarte mare de emotii prin care navigam in fiecare zi. Cu totii simtim flustrare, furie, frica si multe altele. Daca simti ca emotia pe care o ai devine cronica, vorbeste cu un specialist sau cu cineva care te poate intelege, care a trecut prin acelasi lucru si a reusit cu succes sa ajunga la un echilibru. E important sa vorbesti cu cineva!

Detasaza-te

Cheia invatarii sa lucrezi cu emotiile este sa devi ca un surfer foarte priceput in timp ce emotiile sunt ca valurie – nu trebuie sa te lupti cu ele. Daca ceea ce simti este prea intens, incearca sa te relaxezi si sa lasi sa treaca. Daca tu crezi ca poti sa lupti cu emotiile, atunci cu siguranta vei cadea intr-o capcana. Cand te lupti cu ele, tot ce faci cu adevarat este sa le amplifici. Asa ca lasa-le sa treaca, tu doar concentreaza-te pe respiratie si relaxeaza-te.

 

Lasă un răspuns