Practica antica de yoga este adesea vederata pentru beneficiile aduse mintii si corpului. Cercetarea din spate este doar un bonus, sprijinind ceea ce yoghinii deja spun din propria lor experienta.

Cel mai comun tratament pentru depresie raman medicamentele antidepresive si psihoterapia. Dar studii noi sugereaza ca putem cu usurinta sa nu mai folosim tratamentele obisnuite sau standarde enumerate mai sus.

Conform unui nou studiu ,intitulat „Yoga versus educatia de sanatate pentru depresia majora”, publicat in revista Phychological Medicine, mai mult de jumatate dintre participantii la studiu au vazut rezultate pozitive inca din prima saptamana.

Cercetatorii au observat efectele practicii yoga pe 63 de participanti care sufereau de depresie severa. Aceste rezultate au fost comparate cu alti 59 de participanti care au luat clase de educatie de sanatate. Toti participantii studiului luau inainte antidepresive.

Scopul acestui studiu a fost este sa examineze efectele practicii yoga pentru tratamentul depresiei impreuna cu medicamentele antidepresive.” explica Dr. Uerbacker – coordonatoarea cercetarii.
Am emis ipoteza ca practicantii yoga dau dovada de simptome depresive din ce in ce mai putine pe parcursul timpului… dar si imbunatatirea functiei sociale si al rolului lor in comunitate si semne generale de sanatate mai bune si de functionare fizica decat paticipantii care luau parte doar la disctutiile de grup.” continua ea.

Pentru ca efectele concrete nu au putut sa fie observate decat dupa 6 luni, cercetatorii considera ca beneficiile yoga se acumuleaza de-a lungul timpului.

Chiar daca acest studiu nu specifica exact cum yoga reduce depresia, un sumar al altor 15 cercetari conduse anul acesta despre femeile care sufera de sindromul premenstrual care au observat ca prin practica yoga le este mai usor sa treaca peste fluctuatiile de stare, anxietate, stress si chiar dureri.

Acest studiu specifica faptul ca yoga lucreaza pentru a atenua simptomele participantilor prin scaderea nivelului de cortisol (hormonul stresului), asta in timp ce ii ajuta si ii obisnuieste sa se concentreze pe respiratie, ajutandu-i sa isi controleze emotiile, gandurile si distragandu-le atentia de la simptome.

Lasă un răspuns