Invata sa ai obiceiuri sanatoase prin inlocuirea celor nocive.  Daca vei face acest lucru, imediat vei observa ca ai mai multa energie si stari mai bune – chiar vei simtii ca esti o persoana mai sanatoasa. Desigur asta e foarte usor de zis, dar cele mai simte sfaturi te vor ajuta sa ajungi sa poti ai cel mai sanatos stil de alimentatie!

„Un obicei nociv este foarte usor de facut, dar devine din ce in ce mai dificil sa traiesti bine cu el; un obicei sanatos este gru de facut, dar de indata ce te-ai obisnuit este extrem de usor de pastrat.” – Rani Whitfield, doctor nutritionist.

Indiferent de varsta ta, poti sa folosesti aceste sfaturi simple, dar foarte eficiente.

In primul rand, trebuie sa stii ca iti trebuie intre 60 si 90 de zile ca sa iti creezi un obicei noi. Mai ales unul pe care vrei sa il pastrezi pentru mult timp. Daca uiti sa faci ce ti-ai propus dar uiti sau in prima faza nu se potriveste cu programul tau, incearca totusi sa continui sa urmezi noul obicei.

Ajuta sa iti amintesti ca un obicei nociv este mai atragator pentru ca iti satisface pe loc o anumita nevoie – acea stare de bine imediata. Pe de alta parte, un obicei sanatos inseamna ca treci peste ideea de a te simti bine pe moment pentru o satisfactia de lunga durata.

Gandeste-te la alegerea pe care ai facut-o ca la o inlocuire si nu privare. Doctorul Whitfild a zis „Kojak manca acadele pentru ca tocmai renuntase la fumat” despre faimosul personaj din serialul politist din anii ’70. Desigur, prea multe bomboane nu iti fac bine, dar cand vine vorba de sanatatea inimii, cateva bomboane sunt mult mai bune decat fumatul.

motivatie
Schimba-ti obiceiurile nocive!

Doctorul spunea ca este important sa gasesti ceva care sa te motiveze. Este ok si chiar de ajutor sa te folosesti de ceva ce iti place pentru a iti face un obicei bun. „Multi oameni renunta la fumat pentru copii lor.” zice Whitfild. Parintii vor sa arate un exemplu bun copiilor sau vor sa fie sanatosi pentru copii lor. Apoi intervine vanitatea „Daca vrei sa ai un abdomen lucrat perfect, poate motivatia ta este sa cuceresti o anumita femeie.”

Iata cele mai bune sfaturi ale doctorului Whitfild:

1.Sparge un scop mai mare in mai multe scopuri mici: Nu face totul din prima! Sa zicem ca bei cinci beri pe zi, iar tu vrei sa ajungi la sase beri pe luna. Reduce la trei pe zi. Asa te vei simti mult mai motivat si mai increzator ca vei reusi sa faci ceea ce ti-ai propus.

2. Vorbeste cu cineva in care ai incredere: Nu vorbi cu cineva care te saboteaza. Fi deschis sa vorbesti tot timpul cu cineva despre ce vrei sa faci, progresele tale sau obstacolele prin care treci. Este foarte dificil sa iti faci un obicei sanatos daca nu ai suport moral din exterior. De exemplu, sotia incearca sa renunte la fumat, dar sotul inca fumeaza. Iti trebuie multa putere interioara, motivatie si putere de a merge mai depare.

3. Lasa-ti loc de a „trisa” din cand in cand: Daca ai evitat dulciurile o saptamana intreaga si in acel timp ai fost la sala, ai facut exercitii, mergi la bunica. Meriti sa mananci o bucata de placinta. Sau mananci orice ai pofta o zi pe saptamana.

4. Renunta la a sta in fata televizorului sau a calculatorului si fa axercitii fizice: Spune-ti ca daca vrei sa urmaresti o emisune anume, vei face asta in weekend sau vei face exercitii fizice acum, iar dupa ce termini sa te premiezi prin a te uita la acea emisiune. Daca ai spatiu suficient, poti chiar sa faci exercitii fizice in fata televizorului. Iar daca nu poti sa faci atatea exercitii fizice cate ai vrea, poti sa faci curatenie in casa.

O inima mai sanatoasa prin obiceiuri sanatoase
Sanatatea inimii

In zilele noastre, multi oameni beau si fumeaza marijuana mai ales pentru a calma starile de anxietate si depresie, pentru a uita de problemele cu familia sau lipsa unui loc stabil de munca. Ceea ce nu intelege ei este ca asta le poate inrautatii problemele. Alcoolul doar adanceste depresia, iar folosirea drogurilor este ilegala si pot sa aiba probleme cu politia.

Cele mai bune sfaturi pentru o inima mai buna:

  1. Fa exercitii in fiecare zi timp de 30 de minute.
  2. Renunta la fumat.
  3. Daca ai probleme cardiace nu ezita sa vorbesti cu un medic pentru a iti recomanda un tratament potrivit. Iar daca uiti sa iti iei medicamentele, pune-le langa periuta de dinti. Asa nu vei mai uita.

 

Lasă un răspuns