Luand in considerare partea fizica si phihologica a sexualitatii propun o observatie mai atenta asupra subiectului sexualitatii impreuna cu spiritualitatea.

Multi oameni nu pot sa accepte aceste doua subiecte impreuna. Ideea generala despre sexualitate este filtrata prin proiectorul prin influentele invatate de-a lungul timpului de la familie si societate in general. Sexualitatea este o dorinta adanc ascunsa in subconstient, acesta are puterea de a ne transforma sau de a ne disctruge. Depinde cum vedem acest subiect, divin sau distructiv, o sursa de damnatiune sau de salvare, de procreere sau de placere. Chiar daca credem ca sexualitatea duce la distrugere sau ne duce in cele mai inalte locuri, exact aceste credinte vor decide ce efect va avea sexualitatea asupra noastra. Adoptand calea de mijloc dintre hedonism si ascetism, dorinta si adversiune ne elibereaza de concepte restrictive, deschizand posibilitatea de a folosi sexualitatea in cel mai bun mod in concordanta cu timpul, locul si circumstantele in care ne aflam.

Chiar daca sexul nu mai este un subiect taboo ca in trecut, oammenii il considera adesea suferficial si nesatisfacator. Unii sunt raniti emotional si nu numai din cauza unor experiente neplacute sau umilitoare. Acest disconfort se poate manifesta cel mai adesea prin frica de nuditatea, de a arata afectiune in public, figiditate, impotenta sau pur si simplu inabilitatea de a lasa de o parte inhibitiile. Societatea nu aduce lumina asupra subiectului sexualitatii – in acelasi timp il incurajaza si il blameaza.

Celibatul poate sa fie o cale care sa duca la iluminare daca energia creatoare este canalizata corect.

Dar daca aceasta energie este suprimata, porneste un razboi interior care, odata iesit la suprafata, poate sa duca la agresivitate, despresie sau chiar si psihoze. Insa practicat corect si mai ales cu intentii pure, ascetismul este o cale completa.

In Tantra, faptul de a accepta placerea si de a o creste ajungand intr-un final sa o transcenzi se numeste Bhukti. Dar sunt pericole inerente pe acesta cale, cum ar fi adictia de sex. De asemenea, sexul excesiv poate sa devitalizeze partenerii si sa consume si devalorizeze relatia acestora. Asa cu, autorul Ayn Rand a spus:

„Consider promiscuitatea imorala. Nu pentru ca sexul este rau, ci pentru ca acesta este prea bun pentru a fi pus pe primul loc.”

Prin adaugarea dimensiunii sacre in procesul amorului avem avandajul de a folosi calitatile de transformare ale acestuia. Asa cum spunea Grerg Feurstein:

„Un ideal al unei cai spirtuale a acceptarii este sa transmuteze energia sexuala, fara sa o modifice in niciun fel, si sa o foloseasca pentru a intensifica constiinta si capacitatile acelui individ.”

Multe culturi antice vad sexualitatea ca fiind ceva sacru, chiar sarbatorind-o prin sarbatori colorate asa cum inca se intampla in India si Japonia. Aceste ceremonii celebreaza actul universal de creatie. Uniunea dintre dualitati – cea feminina si cea masculina- sintetizeaza marea creatie.

Aceste traditii stravechi ne invata ca parerile despre sexualitate depind foarte mult de timp si de cultura. Opiniile negative asupra sexualitatii nu ne lasa sa ne bucuram de capacitatea acesteia de vindecare. Ne izolam singuri de posibilitatea de a intelege partea sprituala a amorului daca ne legam de conditionarile trecutului si de limitarile proprii. Cand ne deschidem perceptia despre partea spirituala a sexualitatii aceasta va incepe sa manifeste mai multa energie spirituala.

Lasă un răspuns